Biljetter till konserterna säljs en timme före konserten vid respektive konsertlokal.

Förköp (förköpsavgift tillkommer) hos:

• Konfekthörnan, Trollhättan 0520-580155
  • Öppettider: Vardagar 09-19, lördagar 09-16, söndagar 09-15,

14-03-16_Mars-2014-Cici-v+Ðrblommor-och-Bengt-Forsberg_001BILJETTPRISER
Biljettpriserna anges vid respektive konsert under fliken konsertkalender. Beloppet inom parentes anger priser för medlem i Trollhättans Konsertförening,  Trollhättans Jazzförening eller Vänersborgs musikförening. Studenter med Mecenatkort och ungdomar under 20 år har 50 procents rabatt på ordinarie biljettpris, barn under 15 år går oftast gratis. Ungdomar med Kultur i Väst-kort har gratis inträde till föreningarnas konserter. Vid festivaler gäller speciella biljettregler. Alla konserter är offentliga.

BLI MEDLEM OCH FÅ RABATT!
Du som är intresserad av musik – bli medlem i Trollhättans Konsertförening! Läs mer under fliken Bli medlem hur Du blir medlem.
Medlemskap innebär:

Rabatt! Är Du medlem i Trollhättans Konsertförening, Vänersborgs Musikförening, eller Collegium Musicum i Uddevalla får Du rabatt på ordinarie biljettpris även hos de andra föreningarna. Medlemmar i Trollhättans Konsertförening och  Vänersborgs Musikförening har ömsesidig rabatt med Trollhättans Jazzförening och när Aurora Chamber Music spelar upp kan Du som medlem få specialerbjudande! Dessutom får medlemmar i Vänersborgs Musikförening rabatt hos alla arrangörer i Västra Götaland som tillhör Riksförbundet Svensk Jazz, på Fasching i Stockholm och vid prenumeration på OrkesterJournalen.

Information! Som medlem får Du också information om kommande konsertprogram och speciella medlemserbjudanden. I Vänersborg testas även meddelande via SMS för intresserade. Läs mer på vår hemsida!

Möjlighet att påverka! Du har också möjlighet att påverka föreningens verksamhet och utbud och därmed också musiklivet i vårt område.

Priset för medlemskap i Trollhättans Konsertförening är 250 kronor (skolungdom 125 kronor) och i Vänersborgs Musikförening 300 kronor (skolungdom 150 kronor). Medlemskapet gäller från augusti 2017 till juni 2018.

PRESENTKORT
Ge bort en upplevelse till någon Du tycker om! Presentkort till våra konserter och medlemskap köper Du lättast via de adresser som står under fliken Kontakt Hör av Dig!

RESERVATION FÖR EVENTUELLA ÄNDRINGAR
Arrangörerna reserverar sig för eventuella ändringar i programmet. Förköpsbiljetter återlöses av arrangören vid inställda arrangemang.

MER INFORMATION
Konserterna i Trollhättan arrangeras av Trollhättans Konsertförening och konserterna i Vänersborg av  Vänersborgs Musikförening.
Aktuell information om våra konsertprogram hittar Du under fliken Konsertkalender.