Välkommen till Trollhättans Konsertförening:

Här kan du se Konsertprogrammet för 2023-2024

Läs mer om vår senaste konsert med BaraBarock här till höger.

Nästa konsert är en

VÅRKONSERT

med Trollhättans Kammarkör

Söndag 21 april kl. 18.00

Missionskyrkan, Trollhättan

Biljettpris: 200 kronor (medlem 150 kronor). Förköp hos Konfekthörnan, Trollhättan Tfn: 0520-580555. Biljetter säljs aven i konsertlokalen 1 timma innan konserten. Det går även att boka biljetter genom att mejla: sten.h.bengtsson@gmail.com och hämta ut dem samt betala senast 15 minuter innan konsertstart. OBS! Endast kontanter eller Swish.

Kommande konserter:

14 maj: Konstutställning och konsert med esteteleverna från Magnus Åbergsgymnasiet.

Medlem blir du genom att betala in 250:- på bg 535-0749 eller Swish 123 679 2253. Uppge namn och adress så skickas medlemskortet hem till dig. Du kan även scanna QR-koden nedan och betala med swish.

Vad är det för utställning i Konsthallen? Läs här!

Missade ni den digitala konserten med Flaming Songs? Den finns att lyssna på här nedan.

Klick här för att lyssna på konserten: https://www.youtube.com/watch?v=SWfUu61gWEEh

”Följ med på en gränslös resa”

Allt finns så nära! Med en titt i vårt konsertprogram erbjuds Du en resa som inte känner några gränser. Trollhättans Konsertförening, i samarbete med Vänersborgs Musikförening och Trollhättans Jazzförening, är glada att få hälsa Dig välkommen och överlämna denna musikaliska reseguide!

Levande musik är berikande för både musiker och publik. Livemötet innehåller magi, som tillför musiken ytterligare en dimension. För musikerna är det också viktigt att möta sin publik, känna samspelet och få reaktion på det man gör.

Vi ser fram emot att få möta Dig många gånger under spelåret!

kulturradet_logo