Valens röst

Paus

Zoë Martlew (1968 -) Shift, trip

George Crumb (1929 -) Vox balaenae

Den här trion – som inte fått något riktigt trionamn än – har spelat tillsammans sedan 2013. Bland annat har de framträtt både på Båstad kammarmusikfestival och Kalvfestivalen. De tycker om att spela hos kammarmusikföreningarna runtom i landet, och blandar gärna in nutida musik i repertoaren, som till exempel George Crumbs ikoniska verk Valens Röst från 1971 – magisk musik som inte lämnar någon oberörd! De har också gett uppskattade masterclasses för musikhögskolestudenter, och spelats in av Sveriges Radio P2.

Ann Elkjär har studerat vid Royal Academy of Music i London, och belönades där med flera priser för sitt flöjtspel, bland annat ”The Queens Commendation for Excellence” som varje år delas ut till skolans sammantaget bästa student. Hon har vunnit andra pris i Ljunggrenska tävlingen för unga musiker. Tillsammans med Hee-Won har Ann konserterat runtom i Europa, bland annat på anrika Concertgebouw i Amsterdam. Duon vann också 10th International Kuhlau Flute Competition 2003. Ann innehar engelska hederstiteln ”Associate of Royal Academy of Music” och är lektor i flöjtspel vid Musikhögskolan Ingesund.

Johan Stern är stämledare i Göteborgs Symfoniker och vid Högskolan för Scen & Musik undervisar han i cello- och kammarmusikspel. Han är även medlem i Gageego! Som kammarmusiker har Johan deltagit i en rad internationella festivaler vid sidan om regelbundna kammarkonserter i Sverige. Under studietiden på Juilliard School of Performing Arts hade han förmånen att samarbeta med flera internationellt kända tonsättare, bland annat Elliott Carter och John Cage.

Hee-Won Park lade grunden till sin musikutbildning vid Hochschule für Musik und darstellende Kunst, Stuttgart och fortsatte med diplomstudier vid Royal Academy of Music i London. Hon har framträtt som solist med radiosymfoniorkestern i Stuttgart och gjort inspelningar för Portugals radio. Som kammarmusiker spelar hon i flera framgångsrika konstellationer. Hee-Won är bosatt i Stuttgart, och undervisar även på Musikhochschule Trossingen.