Konsthallen har fått en kreativ konst- och kulturvärd

Elin Flognman. Så heter Trollhättans konsthalls nya konst- och kulturvärd med pedagogiskt fokus.

Konsertföreningens besökare kommer med all säkerhet att träffa henne, eftersom de flesta av föreningens konserter arrangeras i konsthallen. Hon har också lovat att innan konserterna berätta lite om de pågående utställningarna.

Elin Flognman började sin anställning i augusti och har redan satt sin prägel på verksamheten. Bland annat har hon satt upp en kreativ vägg, där alla som vill kan skapa något och hänga upp på väggen. Just nu förbereder hon en spektakulär utställning av Eric Magassa, då alla väggar ska målas om, berättar hon. Eric Magassa arbetar med måleri, collage, skulptur och fotografi. Han bor och är verksam i Göteborg.

Elin Flognman bor i Trollhättan. Hon är smyckeskonstnär och har lett kvällskurser i silversmide. Hon har också arbetat som lärare vid HDK Valand, Högskolan för Design och Konsthantverk, som är en institution inom den konstnärliga fakulteten vid Göteborgs universitet.