KAMMARMUSIK I VÄRLDSKLASS

Söndagen den 14april gästades Trollhättan av två av Sveriges mest lovande musiker. Det var en magisk upplevelse att få lyssna till Magnus Holmander på klarinett och Henrik Måwe på piano i Konsthallens vackra och spännande lokaler .Det är en speciell känsla att på nära håll få uppleva musik under ett par timmar som sträcker sig över flera hundra år och olika genrer från klassiskt till jazz. Musikerna behärskar sina instrument till fulländning från virvlande turer i full styrka till svaga rofyllda partier och verken presenterades på ett intresseväckande sätt. Två nykomponerade solostycken av musikerna själva framfördes där Magnus Holmander tog fram helt nya sidor av sitt instrument och Henrik Måwe framförde ett stycke som han komponerat till sin sons dop för ett år sedan.

Konserten avslutades med ett extranummer av Anders Hillborg som komponerats för Magnus Holmander med en helt magisk avslutning där han till publikens häpnad trollar bort sitt instrument..